Friday, July 13, 2012

Selepas 15 Tahun

13 Julai semalam saya berpeluang kembali ke UTMKL Jalan Semarak selepas mesyuarat JKR di Menara PJD.



Sengaja memilih lokasi makan tghari dan Jumaat di UTMKL. Banyak betul perubahan terutamanya di bahagian Kolej Pertama.



Blok A, B, D, dan E telah dirobohkan. Begitu juga Masjid Kayu. Ditingggalkan Blok F dan Blok C yg difahamkan pada ketika pembinaan bangunan baru (High Rise) di tapak Blok D dan E, serta Blok A dan B, menjadi rumah kongsi sementara dan Masjid Sementara kedua-duanya.



Gelanggang tenis salah satunya dan Dataran Kolej juga mendapat muka baru.



Syukur juga blok F masih berdiri, walaupun nampak sangat tua usianya. Saya harapkan di sudut hati agar Blok F dan Blok C tidak robohkan kerana bilik F 07 adalah bilik saya di Tahun Satu ketika Diploma. Bilik F50 bilik ketika menjadi Ketua Blok di Sem 2 Tahun Satu dan seterusnya menjadi bilik menginap ketika menjawat YDP Kolej Pertama. Memang banyak jasanya. Sekurang2nya kalau kekal blok ini selagi saya ada bolehlah ditunjukkan kepada anak2.



Blok C juga di bilik C44 adalah bilik saya selepas pencen YDP. Tinggal bersama Ijat yang dibawa masuk atas kekuatan politik.



Bilik Si Krem di D44 telah roboh. Ini tempat tido beramai2 dengan Fadir, Joe (Pemastautin Tetap), Zarin, Epi, Rozaimi, Badi, Raza, Ajid, Helmy, Jijun, Ajey dan ramai lagi. Tapi Krem patut bangga bilik dia la ni dah jadi tapak masjid baru.



Memang UTMKL meninggalkan jasa yang sgt besar kepada saya. 3 tahun berada di sana telah membentuk saya sehingga hari ini. Banyak sungguh jasa. Terima kasih UTMKL.



Saya rasa reunion UTMKL akan datang kita buat di KL. Siapkan satu sesi melawat semula UTMKL dan mungkin sesi main bola di padang kafe yang pernah menjadi saksi kehebatan kita bermain bola ketika kelas Isyarat dan Rangkaian berlangsung di bilik kuliah sebelah.



Tapi, larat lagi ka selepas 15 tahun?





via arkam@mobile®

No comments:

Post a Comment