Wednesday, October 20, 2010

Lawan Hujah Bhg 3

"Allah your God will raise up for you a prophet like me (Moses) from among your brothers. You must listen to him; "([1] 18:15 This verse is quoted in the Injil, Acts 3:22and 7:37. The Injil clearly teaches that this verse was fulfilled in the coming of Prophet 'Isa Ibn Maryam.) daripada (Deuteronomy 18)"
1) Musa dan Muhammad adalah manusia biasa, tidak seperti Jesus dianggap anak tuhan, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

2) Muhammad dan Musa mati bukan untuk dosa-dosa dunia sedangkan Jesus mati untuk dosa-dosa dunia seperti anggapan mereka, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

3) Muhammad dan Musa tidak pernah ke neraka seperti dalam ajaran mereka Jesus ke neraka selama 3 hari, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

4) Muhammad dan Musa dilahirkan melalui percampuran bapa dan emak sedangkan Jesus lahir tanpa pencampuran seperti ini, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

5) Muhammad dan Musa mempunyai bapa manusia tetapi Jesus tidak mempunyai bapa, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

6) Muhammad dan Musa berkahwin dalam hayatnya tetapi Jesus tidak berkahwin, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

7) Muhammad dan Musa mempunyai anak tetapi Jesus tidak mempunyai anak, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

8) Muhammad dan Musa diterima oleh kaumnya sebagai salah seorang Nabi dan Rasul tetapi Jesus ditolak kaumnya, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

9) Muhammad dan Musa meninggal dunia secara kematian yang biasa sedangkan Jesus menurut mereka mati dibunuh, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

10) Muhammad dan Musa pada masa ini jasad mereka berada di dalam kubur sedangkan Jesus menurut meraka ada di syurga, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

11) Muhammad dan Musa tidak akan kembali ke dunia lagi sedangkan Jesus akan kembali pada hampir qiamat, jadi Muhammad seperti Musa dan Jesus tidak seperti Musa.

Insyallah, akan datang kita akan ke perkataan berikutnya, "from among your brothers" untuk membuktikan bahawa telahan ini adalah untuk Muhammad, bukan untuk Jesus.

Wallahu'alam.

(akan bersambung...Insyaallah.)

No comments:

Post a Comment