Monday, April 4, 2011

Saya Datang Bhg 3

Ya 'Adzim,

Saya nak datang



Tapi saya jahil, jahil



Selalu lengah lalaikan solat

Tak tahu semua sunat haiat

Dalam solat terlupa pelbagai tempat

Sering solat sorang bukan ditempat iqamat



Keliru duduk iftirash dan tawaruk

Perbuatan macam solat tapi hati menjauh

Nampak ada sujud dan ada rukuk

Tapi dalam hati banyak tak khusyuk



Puasa seperti yg lain puasa

Bukan kerana takwa tapi kerana budaya

Mungkin seronok petang Ramadhan meronda

Sungguh, dapat hanya lapar dahaga



Saya kedekut wakaf dan derma

Alpa hal akhirat duk tumpu hal dunia

Sekarang saya yg jahil ini hendak ke sana

Tolonglah terima tolonglah redha



Sudilah kiranya dianggap hamba

Kalau bukan hamba, saya tak ada apa-apa

Sembunyikan aib, ampunkanlah dosa

Saya sgt lemah, tak akan berdaya.





via arkam@mobile®

No comments:

Post a Comment